in

Waarschuwing aan hondenbaasjes nadat pootjes van hond verbrandden door op ijskoud gras te lopen.

Sarah Garner (31) uit Worcester deelt haar verhaal om te voorkomen dat andere huisdieren zouden moeten doorstaan wat haar border collie Chase overkwam.

Een hondeneigenares maant anderen aan tot voorzichtigheid nadat de pootjes van haar hond verbrand raakten door ijzig gras.

Sarah Garner liet haar hond op 31 januari uit in winterse omstandigheden toen hij plotseling weigerde om verder te wandelen.

Dan zag ze bloed op het gras en toen ze de pootjes van haar hond Chase controleerde, was ze geschokt om te zien dat de onderkant van zijn pootjes verbrand was.

Lees ook  Ze wilde haar vriendje volgen dus gooide ze haar hond in de vuilbak!

Ze gelooft dat het te wijten was aan het ijs dat zich tijdens de nacht op het gras had vastgezet.

Chase werd overgebracht naar de dierenarts, waar zijn pootjes gereinigd werden en pijnstillers toegediend kreeg. Daarna onderging hij een laserbehandeling om het genezingsproces te versnellen.

Sarah zei: “De dierenartsen denken dat hij de volgende twee weken buiten strijd zal zijn en hij moet waterbestendige tasjes aan zijn pootjes dragen om ze te beschermen.

Lees ook  Trouwe hond reist helemaal alleen naar het ziekenhuis om haar mama te zoeken.

Ik deel mijn verhaal in de hoop dat anderen beseffen welke schade de koude kan aanrichten aan hondenpootjes en zich ervan weerhouden om hun hond uit te laten als het echt koud is, of sneeuwlaarsjes voor hen te kopen.”

Sarah kocht ondertussen sneeuwlaarsjes voor haar hond om te vermijden dat hij zich opnieuw zou kwetsen.

Deel deze belangrijke waarschuwing met elke hondeneigenaar die je kent!

Zo zien de vrouw en kinderen van Dan Karaty eruit

Man die in 1999 op 14-jarige leeftijd verdween na 20 jaar levend teruggevonden: “Weggelopen naar buitenland door familiale problemen”