in

Papa trekt de dekens van zijn slapende dochter af. Dan schreeuwt hij om hulp, als hij ziet wat er op het hoofd van het meisje zit

De verjaardag van een kind zou een vreugdevolle gebeurtenis moeten zijn. Taart, cadeautjes en ballonnen zijn standaard dingen die geluk brengen, niet verwoesten. Helaas maakte een van die spulletjes een einde aan het leven van de achtjarige Jaina McGloghlon …

Na haar verjaardagsfeestje was Jaina doodop en haar vader stopte haar in bed. Enkele uren later ging hij een kijkje nemen in haar kamer en zag dat een voet uit bed stak en dat haar gezicht met een laken bedekt was. De vader dacht dat zijn dochter in een diepe slaap verzonken was en wilde haar wat comfortabeler onderstoppen. Hij trok het laken van haar gezicht en toen stond zijn hart stil …

De grootmoeder van Jaina, Pat McGloghlon, vertelde KATU News wat er op die vreselijke avond plaatsvond:

Lees ook  Twee kinderen zijn buiten voor straf - dan horen ze hun buurman om hulp roepen

“Mijn zoon ging naar haar kijken en zag dat er een voet vanonder het laken stak. Dan trok hij de lakens weg en zag dat er een ballon om haar hoofd zat. Hij legde haar op de vloer en rukte de ballon eraf. Hij begon haar te reanimeren en we belden de hulpdiensten.”
Op het hoofd van Jaina zat een grote ballon die ze op haar verjaardagsfeestje had gekregen. Hij rukte de ballon eraf en schreeuwde dat iemand de hulpdiensten moest bellen. Jaina was bewusteloos en reageerde niet, maar hij wilde niet opgeven.

De ambulance arriveerde enkele minuten later en de hulpverleners probeerden haar een uur lang te reanimeren, waarna ze helaas dood werd verklaard. Jaina overleed aan verstikking en haar familie was compleet verwoest.

Lees ook  8-jarige jongen wordt aan boom vastgebonden en levend verbrand

De familie en de politie denkt dat Jaina geprobeerd had om de helium uit de ballon te zuigen, waarna de ballon over haar hoofd kwam vast te zitten en uiteindelijk stikte. Deze nachtmerrie gebeurt meer dan ouders wel denken. Volgens de Amerikaanse Commissie voor Consumenten Productveiligheid zijn ballonnen het product die het meeste tot verstikking bij kinderen leiden.

Oma Pat zegt alle ouders en grootouders dat ze de kinderen in hun leven niet als vanzelfsprekend mogen beschouwen:

“Iedereen zou zijn of haar kinderen moeten knuffelen en zeggen dat je van hen houdt.”
De familie deelt hun verhaal in de hoop dat andere gezinnen van deze nachtmerrie bespaard zouden blijven.

Bekijk het verslag in de onderstaande video en vergeet deze waarschuwing niet te DELEN met alle ouders die je kent!

2 mannen probeerden een 67-jarige man in het bos te beroven. De prijs die ze daarvoor moesten betalen was ronduit bitter

De man ligt op de draagbaar en vecht voor zijn leven. Als de verplegers zien wie niet van zijde wijkt nemen ze een besluit.