in

Nederlanders klaar met PostNL: bezorgers gooien pakketjes in kliko’s

Nederlanders doen steeds meer online aankopen, maar één derde van de consumenten is niet tevreden over de pakketbezorging van PostNL. En dat is niet eens zo gek. Zo blijken pakketbezorgers zelf hun handtekening te zetten op aangetekende pakketten, worden er pakketjes achtergelaten in kliko’s en niet-thuis-briefjes ingegooid terwijl de consument gewoon aanwezig is op het bezorgadres.
Het tv-programma Kassa deed een onderzoek onder 4000 klanten, naar aanleiding van aanhoudende verhalen over slechte pakketbezorging.

Lees ook  In deze familie is mama papa en papa mama: “We voeden ons zoontje niet op als een jongen”

Van de consumenten die op een pakketje zaten te wachten, zegt maar liefst 49% dat het pakketje niet op het afgesproken tijdstip werd bezorgd. Ook zegt 33% van deze groep dat ze een melding kregen dat ze niet thuis waren, terwijl ze wel degelijk in huis op de bezorger zaten te wachten.

Opvallend zijn ook de vele meldingen over pakketjes die niet werden afgegeven, maar achtergelaten bijvoorbeeld in kliko’s. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken.

Lees ook  Weer jonge vrouw aangevallen in Wageningen: Van schrik zonder schoen gevlucht

Volgens belangenverenigingen ligt het aan de druk waaronder de pakketbezorgers hun werk moeten doen en de slechte betaling. „Aflevering is betaling en deze betaling hebben de bezorgers keihard nodig om te overleven.” aldus de woordvoerder van belangenvereniging Subco Partners.

RIVM: Geen vermoeidheidsklachten door vaccin baarmoederhalsk*nk*r

De ouders die hun baby ontvoerde bij de pleegmoeder krijgen jaar cel