in

Jongen loopt een wondje op en sterft 8 dagen later, nadat dokters een detail in de wonde over het hoofd zien.

Het gebeurt constant wanneer kinderen spelletjes spelen. Ze gaan een beetje te ver en kwetsen zichzelf. Een schrammetje, wat traantjes en soms een beetje verband, maar doorgaans niets ernstiger dan dat. Maar voor een moeder werd een simpele val van haar zoon een echte nachtmerrie. Het gebeurde toen de 8-jarige zoon van Sara, Liam, in de buurt van zijn huis aan het fietsen was en viel.

Na de onfortuinlijke crash, liep de jongen uit Oregon een diepe wonde op in zijn dij en belandde op de spoedafdeling.

De dokters moesten zijn jeans kapot snijden om hem te kunnen hechten. Liam was een harde jongen en zo erg was het allemaal niet. Van zodra hij gehecht was, kregen hij en zijn moeder Sara te horen dat hij weer naar huis mocht.

Liam was een typische achtjarige die van zijn familie hield, dol was op spelen op de familieboerderij en graag hielp met het voederen van de dieren. Sara had nooit gedacht dat het ongeval in een tragedie zou eindigen. Maar enkele dagen na het ongeluk, begon Liam te klagen over intense pijn in zijn lies.

Lees ook  Gered katje wil maar niet stoppen met huilen. Eigenaar keert terug naar het asiel en ontdekt waarom.

Toen Sara en zijn stiefvader, Scott, de wonde bekeken, was het purperrood en zag eruit als gangreen. Ze haastten zich naar de spoedafdeling, waar de dokters beseften dat de wonde geïnfecteerd was. De infectie kreeg de diagnose van necrotische fascitis, beter bekend als de vleesetende bacterie. De bacterie was wellicht via de grond in de wonde terechtgekomen.

Voor hij werd overgevlogen naar het Doembecher Children’s Hospital in Portland probeerde de chirurgen de geïnfecteerde delen nog te verwijderen. Daar werkten de dokters intensief om het leven van Liam te redden. Maar de bacterie bleef zich verspreiden en de chirurgen moesten de aangetaste lichaamsdelen verwijderen.

Lees ook  Na Tien Jaar Durfden ZE In De Bunker In Hun Tuin Te Kijken! Kijk Eens Wat Ze Hebben Gevonden!

Ondanks alle operaties en tussenkomsten, bleef de bacterie verder uitzaaien. Omdat de toestand van Liam verder bergafwaarts ging, werd hij uiteindelijk overgebracht naar het Randall Children’s Hospital, waar een ander team hem verder zou behandelen.

Maar tot grote horror van zijn familie zou Liam die nacht overlijden.

De familie van Liam is overmand door rouw en zijn verbluft dat een simpele wonde dat zijn dood had geleden.

Nu hoopt Sara dat haar verhalen andere ouders kan waarschuwen over hoe snel deze infectie zich kan verspreiden.

“Hij was een sterke, stralende zonnestraal”, zei Sara. “Hij hield van iedereen en iedereen hield van hem. Hij was zo’n persoon die de kamer binnenkwam en iedereen ging naar hem.”

De gemeenschap zamelt geld in om de familie te helpen bij de medische en begrafeniskosten.

Leer meer over dit tragische verhaal in de onderstaande video.

12-jarige jongen ligt van sinusontsteking op de grond met een epilepsieaanval. Dokters hebben geen antwoord tot de 10e MRI-scan.

Man richt zijn camera op het ijs – dan legt hij het ondenkbare op video vast.