in

Beter dan planken: deze oefening zorgt voor stalen buikspieren

Het doet wonderen voor je core. We dromen allemaal van een platte buik, met spieren waar je u tegen zegt.

Helaas komt dit je niet zomaar aanwaaien en zul je toch echt wat inspanning moeten leveren om een wasbordje te kweken.

Gelukkig zijn er simpele oefeningen die hier een handje bij helpen. Deze core-oefening zou volgens personal trainers effectiever zijn dan de alom bekende ‘plank’.

Kom maar door met die sixpack! De Dead Bug zou de allerbeste oefening zijn voor buikspieren van staal.

Buikspieren
Het Amerikaanse blad Women’s Health en personal trainer Amy Hopkinson zijn van mening dat er een oefening bestaat die beter is dan ‘planken’.

Maak kennis met de Dead Bug: een makkelijke core-oefening waarmee je verschillende spiergroepen traint en je je buikspieren optimaal ontwikkelt.

Lees ook  Haar man overleed tragisch. Bij de begrafenis voelt ze dat iets mis is. Dan zeggen de artsen DIT.

De Dead Bug ziet er misschien makkelijk uit, maar het is één van de beste oefeningen die je kunt doen om je core te versterken. Ook handig: je kunt hem vrijwel overal uitvoeren!

Afwisseling
Voor een strakke, afgetrainde buik zijn afwisseling en verrassing heel belangrijk. Wanneer je alleen maar plankt, raakt je lichaam daaraan gewend.

Daarom moet je zo nu en dan core-oefeningen toevoegen aan je sportroutine voor het bereiken van een optimaal resultaat.

Je buikspieren gebruik je namelijk voor alles (zonder dat je het doorhebt): opstaan, veters strikken, wandelen, etcetera.

Door een sterke core te ontwikkelen, krijg je minder last van blessures, rugklachten en een lager risico op vermoeidheid.

Lees ook  Roxeanne Hazes gestalkt: ‘Hij achtervolgde me’

Dead Bug
Zo werkt het: ga op je rug op de grond liggen met je armen gestrekt in de lucht. Breng je benen in een hoek van 90 graden.

Span je spieren aan en breng je ene arm tegelijk met het tegenovergestelde been richting de grond, in het verlengde van je lichaam.

Je linkerarm hoort dus bij je rechterbeen en andersom. Stop wanneer je arm en voet vlak boven de grond hangen. Het beste is om 2 of 3 sets van 5 tot 8 herhalingen aan beide zijden te doen.

Bekijk hieronder hoe je de Dead Bug precies uitvoert.

Last van vlekken op je tanden? Het zou kunnen wijzen op deze auto-immuunziekte

Meghan Markle en koningin Máxima hebben hetzelfde beautygeheim