in

Bedrijf weigert werkneemster met Alzheimer te ontslaan die vergeet hoe ze haar werk moet doen.

De moeder van Doron Salomon begon al symptomen van Alzheimer te vertonen toen ze in de vijftig was. De vrouw had haar leven lang als boekhoudster gewerkt, maar voelde dat ze dit werk niet kon blijven doen omwille van de ziekte. Daarom nam de moeder uit het Verenigd Koninkrijk de beslissing om als vakkenvuller bij een grote supermarktketen (Sainsbury’s) aan de slag te gaan.

De vrouw werkte tien jaar lang in een filiaal van de keten in Kenton in Londen. Ze had erg veel arbeidsvreugde en eindelijk weer een doel in haar leven. De vrouw hield zich voornamelijk bezig met het inpakken van de online bestellingen. Dat deed ze jarenlang zonder hulp.

Maar toen de vrouw zestig jaar werd, had ze het alsmaar lastiger om haar werk te doen. Ze had constant hulp nodig van haar collega’s omdat ze geregeld dingen vergat. De echtgenoot van de vrouw en zoon Doron brachten het management van de winkel van haar medische toestand op de hoogte. De mannen hadden verwacht dat de supermarkt de arbeidsrelatie met de vrouw zouden beëindigen.

Doron legt in een tweet uit dat Alzheimer veel meer is dan alleen maar geheugenverlies. Het heeft een impact op je sociale vaardigheden, patiënten raken snel gedesoriënteerd, worden erg emotioneel en soms zelfs agressief. Verder wordt het nemen van beslissing moeilijker en treden er ook spraakmoeilijkheden op.

Lees ook  Zo droog je je kleding snel, zelfs bij koud weer

Tot grote verbazing van de mannen, ontsloeg de winkel de vrouw niet. Met de jaren hadden ze heel wat respect en medeleven voor de vrouw getoond. Haar collega’s en oversten stonden altijd klaar om haar te helpen en corrigeren. De collega’s werden zelfs getraind om met haar vergeetachtigheid om te gaan. De familie kreeg vanwege de supermarkt geregeld de vraag of ze nog iets meer konden doen om haar te helpen.

Zoon Doron legde uit: “Sainsbury’s heeft mijn moeder zo zien verslechteren tot op het punt dat ze vorig jaar elke dag verward binnenkwam, alsof ze er nooit eerder geweest was. Ze bleven haar steunen en stelden alles in het werk om ervoor te zorgen dat ze gelukkig was en zich geapprecieerd voelde.”

Toen boodschappen pakken niet langer mogelijk was, vond de winkel zelfs een nieuwe opdracht voor haar uit. “Het gevoel van eigenwaarde en trots hebben zeker geholpen met de aspecten van haar Alzheimer, zoals altijd iets hebben om over te kletsen in sociale situaties”, legde Doron uit.

Lees ook  Ze doet drie Strass steentjes op haar nagel. Toen ik het eindresultaat zag? Ik ga dit direct proberen!

Doron bekent dat hij en zijn vader telkens het ergste vreesden als de supermarkt een afspraak met hen wilde. De keten zou hen echter nooit in de steek laten!

Zes maanden nadat de supermarkt haar een nieuwe rol had gegeven, werd het helaas duidelijk dat ze zelfs niet meer de eenvoudigste taak kon uitvoeren. De tijd was aangebroken dat ze onvermijdelijk moest stoppen met werken. De winkelketen werkte met de familie samen om de transitie zo vlot mogelijk en waardig te laten verlopen.

De zoon zegt dat hij zich niet gemakkelijk tot de sociale media wendt om een bedrijf in het zonnetje te zetten. Maar in dit geval is hij de supermarkt gewoon oneindig dankbaar.

Wat een prachtig voorbeeld dat medeleven en naastenliefde zoveel belangrijker zijn dan winstbejag. Laat ons hopen dat andere bedrijven een voorbeeld nemen aan dit verhaal!

DEEL dit bericht om je medemens te inspireren en reageer hieronder met een emoji!

Klein ventje sluit zich op in auto en lacht zich een deuk als brandweer hem probeert te redden.

Pitbull in vogelkooi gedumpt voor dierenasiel.